DGS Dikey Geçiş Sınavı Dgsli.Org Forum'a Hoşgeldiniz.

Giriş Yap Üye Ol

Anket Başlığı: YGS LYS KALDIRILMALI MI ?
EVET
HAYIR
[Anket Sonuçlarını Göster]
 
Hatırlatma: Bu anket genel bir ankettir. Diğer kullanıcılar sizin hangi seçeneğe oy verdiğinizi görebilirler.
Konuyu Oyla:
  • Derecelendirme: 4.5/5 - 2 oy
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
ÖSYM YÖK MEB DİLEKÇE
#1
Exclamation 
T.C
ÖSYM BAŞKANLIĞINA
Sayın Başkanım ;
18.06.2010 Tarihinde Diyarbakır Burhanettin Yıldız Endüstri Meslek Lisesinden Elektrik-Elektronik Bölümünden Mezun oldum. M.E.B’nın Müfredatına uygun bir şekilde Lisede dört yıl görmüş olduğumuz MATEMATİK,KİMYA FİZİK, BİYOLOJİ VE GEOMETRİ EDEBİYAT TARİH   Derslerinden sadece bazı aralıklarla Hocalarımız bizlere dersi anlattılar.
Ancak Endüstri Meslek Lisesi öğrencilerinin ve Anadolu, Teknik lisesi ve Fen Liselilerinin müfredatındaki ders saatleri ve yoğunluğu bizlerinkinden çok daha fazla olduğu bilinmekte ve aynı zamanda haklarımız tam anlamıyla yerine getirilmemektedir.
Sonuçta Lisede okuyan her öğrencinin hakkı ister Endüstri ister Teknik ve Anadolu ister de Fen Liseleri olsun, eşit haklara sahip bir biçimde Dört yıl boyunca görecekleri Ders Programları ve saatleri bir olması gerekmektedir. Bu açıdan Hiçbir Öğrenci diğerine karşı Derslerinden geri kalmayıp eşit haklara sahip olmuş olurlar.
Türkiye’deki Eğitim Sistemi çok ciddi anlamda Diğer Ülkelere karşı geri kalmıştır ve bu büyük bir eksiklik olup T.C’NDE Okuyan Öğrenciler Mecburen Yurt Dışında okumaya karar vermektedirler. Çünkü orada okuyan öğrencilere gereken tüm Eğitim ve Öğretim Hakları kendilerine tevdi edilmektedir.
Türkiye’de Lise Mezunu olduktan sonra Üniversite’ye ilk adımlarını attıklarında ÖSYM’NİN Sınav Sistemlerine karşı çok ciddi anlamda mağdur edilmektedirler. Çünkü Üniversite’ye giriş sınavları YGS ve LYS aşamaları olmak üzere Değerlendirilmeye alınmaktadır.
Oysa bu sistem Baştan aşağı yanlış bir sistemdir, Bir Öğrenci On iki yıl boyunca gördüğü tüm derslere karşı son aşama olan Üniversite sınavına girip geleceğini belirleyen o 2,5 saatlik sürece bağlıdır ve en önemlisi de o sınavlar Öğrencinin Kaderini belirleyen sınavdır.
Üniversite Sınavına giren Endüstri Meslek Lisesi Öğrencilerin ve Anadolu, Teknik ve Fen Lisesi Öğrencilerinin OBP’ları baz alınarak Sınavda aldıkları puanlar ile değerlendirilip başarı ortalamaları ortaya çıkmaktadır. Peki Endüstri Meslek Lisesi Öğrencileri MATEMATİK,KİMYA FİZİK, BİYOLOJİ VE GEOMETRİ derslerini görmedikleri halde YGS ve LYS sınavlarında bu Derslere tabi tutuluyorlar ve haliyle de Sınavlarda gösterecekleri Başarı ortalamaları Diğer Liselerden çok daha düşük olmaktadır.
Liseden mezun olduktan sonra Üniversite hayalleriyle çabalayıp duran şu mağdur Öğrenciler, Derslerindeki açıklığı kapatmaları için çareyi Dershanelerde bulmaktadırlar.M.E.B müfredatı ciddi anlamda Eğitim Sisteminde zafiyet göstermektedir.Haliyle Üniversite hayalleri suya düşmüş oluyor ve bu Öğrencinin Psikolojisini alt üst etmektedir. Aynı zamanda Öğrenci kendini başarısız gördüğü ve Üniversiteyi kazanamadığı için Depresyona girmektedir ve bazı zamanlar bu durum Öğrencinin İntihar etmesine neden olmaktadır.
İlerde çıkabilecek tüm olumsuzluların önüne geçebilmeniz için Üniversite’ye giriş sınavlarında ciddi anlamda iyileştirme sağlanmalıdır. Benim önerimi soracak olursanız eğer önerim şudur: Üniversite giriş sistemi daha seçicilikten çok herkesin okuyabileceği çağdaş üniversite eğitimini tamamlamaları ülkeye daha yararlı faydalı bireyler yetiştirmek en tabi isteğimizdir.

Öncelikle Türkiye’deki Eğitim Sisteminin tamamen değişmesi gerekmektedir hemen ardından Sınav sisteminin değişmesi gerekmektedir.
• Eğitim Sistemi:
M.E.B’NIN Liselerdeki Eğitim Öğretim Müfredatında belirlemiş olduğu Ders Programları Endüstri,Teknik,Anadolu ve Fen Liselerine eşit bir şekilde Dağılımı gerçekleştirmeleri gerekmektedir. Yani Belirtmiş olduğum Liselerde görülmesi gereken tüm Dersler hiçbir ayrım yapmaksızın gereken tüm haklar Öğrencilere sunulmalıdır.
• Sınav Sistemi:
Lise Öğrenimini bitiren bir öğrencinin sınav Stresi yaşamaması için YGS ve LYS Sınavlarının tamamen gündemde kaldırılması gerekmektedir. Bu Sınavların yerine Tek Sınav Sistemi Getirilmelidir, Böylelikle Üniversite okumak isteyen her öğrencinin şansı %65 oranında olacaktır. Tek Sınav sistemi getirildikten sonra Sınava girecek olan Öğrencinin başarısız olduğu durumlarda Alternatif olarak Kurtarma Sınavı getirilmelidir.
• Amaç:
Lise öğreniminden sonra Üniversiteyi kazanamayıp Psikolojik sorunlar yaşanmaması, Depresyona neden olmaması ve her Üniversite okumak isteyen Öğrencilere çözümler üretip okumalarının önünü açmak ve Geleceğe emin adımlar atmaları, Yükseköğrenimlerini bitirip Mezun olduklarında Kendilerine, Ailelerine ve Vatanına yararlı, bilgili kazanan ve kazandıran niteliklere sahip nesiller yetiştirmektir.

Sayın Başkanım ;
Dilekçemin incelenip işlemle alınmasını ve gereken adımların atılması için ilgili kurum ve kuruluşlarla paylaşıp değerlendirmenizi saygılarımla arz ederim…

           
 İBRAHİM HALİL ÖNDER
                              DİCLE ÜNİVERSİTESİ, TEKNİK BİLİMLER M.Y.O
             ELEKTRONİK TEKNOLOJİSİ, ÖNLİSANS MEZUNU
             
Ara
Cevapla
Teşekkür Edenler:


Hızlı Menü:


Konuyu Okuyanlar:
1 Ziyaretçi